
Гений гнусных высказываний (с)
Капранов С.
Статтю присвячено маловивченому явищу японської класичної культури – інституту жриць-сайо, розквіт якого припадає на добу Хейан (794 – 1185), та його відображенню в пам’ятці поч. Х ст. “Ісе моноґатарі”. До статті додається переклад фрагменту з “Ісе моноґатарі”, присвяченого зустрічі героя зі жрицею-сайо Ясуко.
Інститут жриць-сайо: [1] мало вивчений за межами Японії. Наприклад, у російському японознавстві немає жодної спеціальної праці, присвяченої цьому явищу. Проте воно заслуговує на більшу увагу. По-перше, протягом тривалого часу (принаймні VII — XIV ст.) інститут сайо: був однією з основних ланок, що поєднували імператорську родину з храмовим комплексом в Ісе – чільною святинею сінто. Вже одне це робить постать сайо: цікавою для японістів. По-друге, жриці-сайо: фігурують у багатьох класичних творах японської літератури. Розуміння їх неможливо без детального вивчення релігійних функцій та повсякденного життя сайо:. По-третє, розвиток ґендерних студій спонукає дедалі більше число науковців приділяти увагу історії жіноцтва в різних культурах світу. Будь-які дослідження такого роду щодо Японії будуть неповними без урахування інституту сайо:. Крім того, це явище має свої паралелі в інших культурах (наприклад, інститут весталок у Римі), і його вивчення може дати багатий матеріал для порівняльної культурології чи релігієзнавства.
читать дальше
ЖРИЦІ САЙО В ДОБУ ХЕЙАН ТА “ІСЕ МОНОҐАТАРІ”
Статтю присвячено маловивченому явищу японської класичної культури – інституту жриць-сайо, розквіт якого припадає на добу Хейан (794 – 1185), та його відображенню в пам’ятці поч. Х ст. “Ісе моноґатарі”. До статті додається переклад фрагменту з “Ісе моноґатарі”, присвяченого зустрічі героя зі жрицею-сайо Ясуко.
Інститут жриць-сайо: [1] мало вивчений за межами Японії. Наприклад, у російському японознавстві немає жодної спеціальної праці, присвяченої цьому явищу. Проте воно заслуговує на більшу увагу. По-перше, протягом тривалого часу (принаймні VII — XIV ст.) інститут сайо: був однією з основних ланок, що поєднували імператорську родину з храмовим комплексом в Ісе – чільною святинею сінто. Вже одне це робить постать сайо: цікавою для японістів. По-друге, жриці-сайо: фігурують у багатьох класичних творах японської літератури. Розуміння їх неможливо без детального вивчення релігійних функцій та повсякденного життя сайо:. По-третє, розвиток ґендерних студій спонукає дедалі більше число науковців приділяти увагу історії жіноцтва в різних культурах світу. Будь-які дослідження такого роду щодо Японії будуть неповними без урахування інституту сайо:. Крім того, це явище має свої паралелі в інших культурах (наприклад, інститут весталок у Римі), і його вивчення може дати багатий матеріал для порівняльної культурології чи релігієзнавства.
читать дальше